Zie tevens het document Klachtenregeling NBPB op onze formulieren pagina.
Aangeklaagd kunnen worden: Papillion Bewindvoering.
Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk, gemotiveerd en onderbouwd worden ingediend.
Een klacht dient tenminste te bevatten:
Indien de klager onder bewind/mentorschap is gesteld, moet de klacht mede worden ondertekend door de persoonlijke begeleider(s) en hulpverlener(s).
Indien de klager onder curatele is gesteld, moet de klacht mede worden ondertekend door de curator, hulpverlener(s) en persoonlijke begeleider(s).
Papillion bevestigt de ontvangst van de klacht schriftelijk binnen 5 werkdagen.
Indien aan bovenstaande vormvereisten niet wordt voldaan, kan de klacht niet in behandeling worden genomen. Klager krijgt hiervan zo snel mogelijk, doch uiterlijk na 5 werkdagen, hiervan bericht.
Papillion Administratie zal nagaan of de klager door middel van een informele afhandeling van zijn klacht tevreden gesteld kan worden. Zodra Papillion en de klager tot een informele overeenkomst zijn gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van de klachtenprocedure.
Papillion zal klachten die niet minnelijk kunnen worden afgedaan, doorverwijzen naar de branche organisatie NBPB.
Papillion stelt de klager in de gelegenheid, zijn of haar klacht eventueel mondeling toe te lichten.
Van het horen wordt een verslag gemaakt. Een afschrift hiervan wordt aan de klager, hulpverleners en persoonlijke begeleiders toegezonden.
Deze procedure kan worden aangehaald als klachtenprocedure van Papillion.
De klachtenprocedure wordt op verzoek toegezonden.
De klachtenprocedure treedt in werking voor alle klachten die zijn ontstaan op of na 1 december 2010.
Aldus vastgesteld op 1 december 2010.
Papillion Bewindvoering
t.a.v. Klachtencommissie
Argonweg 51
1362 AC Almere